"חבל מאוד שהספרדים חפצים בבתי"ס של האשכנזים"

    ועל העדות הספרדיות לחזק מותניים רפות ולהקים ישיבות ובתי חינוך לעצמם במקום להתרפס אצל אחיהם שונאיהם מנדיהם.
    ישראל פריי 1 Comment on "חבל מאוד שהספרדים חפצים בבתי"ס של האשכנזים"

    על רקע הרישום למוסדות החינוך ואתו עליית נושא האפליה לכותרות, מתפרסם מכתבו של הגר"צ בוארון, בו הוא מיצר על הביקוש למוסדות אשכנזיים, ותוקף את שיטת הרישום • הדברים המלאים

    ועל העדות הספרדיות לחזק מותניים רפות ולהקים ישיבות ובתי חינוך לעצמם במקום להתרפס אצל אחיהם שונאיהם מנדיהם.
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים מתפרסם בהיכלי התורה ובתי הכנסת דברי השקפה מאת הגאון רבי ציון בוארון שנכתבו לפני מספר שנים בהקדמה לאחד הספרים. פעילים בירושלים מפיצים את המכתב, לקראת פתיחת עונת הרישום למוסדות חינוך.

    הנה תוכן המכתב: "בעניין האפליה העדתית אשר התחזקה ביתר שאת בשנים האחרונות. ואנו לי-ה ענינו להשיב שבויתנו באמת ולהרחיקנו מדרכים נלוזות כאלו שהן תוצאה מן הגלות החשוכה והארוכה.

    "ועל העדות הספרדיות לחזק מותניים רפות ולהקים ישיבות ובתי חינוך לעצמם במקום להתרפס אצל אחיהם שונאיהם מנדיהם. וגם ב"ה יש בתי חינוך כאלה וחבל מאוד שרבים מהספרדים החפצים דווקא בבתי"ס של האשכנזים וכדי בזיון וקצף על כל הדחיות והעלבונות ואשר גורמים משברים קשים אצל התלמידים והתלמידות.

    "והחכם עיניו בראשו לבחור במצוי (שהוא במקרה זה גם הרצוי…) וכבר אמרו חז"ל אם ראית ב' משפחות מתגרות זב"ז וכו' וד"ל… ועכ"פ אין לעשות שום הכללות ח"ו ויש הרבה מאוד ת"ח ואנשי מעשה מקרב האשכנזים המקרבים ועושים הרבה צדקות וחסדים למען הספרדים והכל לש"ש, ומי שעושה את הרעש והדחיות הם קומץ קטן של קופצים בראש ואשר לצערינו הם השולטים בחוצות המחנה, השי"ת יחזירם בתשובה ומלאה הארץ דעה את ה' וכו'".

    יצוין כי בימים האחרונים מועברת ביקורת על יו"ר ש"ס אריה דרעי שהבטיח לפתור את בעיית האפליה בסמינרים על ידי פתיחת אזורי רישום. למרות השיפור ברישום בערים מסוימות, הפתרון היסודי לא הוחל עד כה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שהמשיח יבוא תיהיה תשובה